Handelsbetingelser og privatlivsvilkår

1. GENERELLE OPLYSNINGER

1.1. Disse handelsbetingelser gælder for alle ydelser og produkter leveret af følgende virksomheder
(herefter: ”Virksomheden”):

a) Center for Kognitiv Udvikling (CVR nr. 25169395)
b) Lyngemetoden ApS (CVR nr. 35487409)
c) Dreamcenter ApS (CVR nr. 35487379)

Virksomheden kan kontaktes på følgende adresse og e-mail:

Ågerupvej 66
DK-2750 Ballerup
kontor@lyngemetoden.dk

2. TJENESTER OG PRODUKTER

2.1. Virksomheden tilbyder uddannelsesforløb, kurser, webinarer og relaterede materialer (herefter: “Ydelser”).

2.2. Ydelserne tilbydes gennem en digital portal (website eller app), og adgang gives via en personlig brugerprofil, som oprettes af en kunde (herefter: ”Kunden”) ved køb af en Ydelse (med eller uden prøveperiode). Det er Kundens ansvar altid at opdatere sine personlige kontaktdata, herunder telefonnummer, adresse samt e-mail oplysninger.

2.3. Ydelser bliver leveret enten digitalt via e-mail, pakke levering eller som kurser/ arrangementer ved fremmøde.

3. KØB OG BETALING

3.1. Når Kunden bestiller en Ydelse, afgives et bindende køb. Betaling sker gennem de betalingsmetoder, der er oplyst på portalen.

3.2. Tilmelding til Ydelser er bindende, medmindre der er aftalt en særlig prøveperiode. Det er Kundens ansvar at framelde en Ydelse indenfor prøveperioden, såfremt Kunden ikke ønsker at være bundet til betaling efter prøveperiodens udløb.

3.3. Priserne for Ydelser er angivet inklusive moms (medmindre andet er oplyst) og gældende på tidspunktet for købet. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre priser uden forudgående varsel, dog uden at det påvirker tidligere køb. Ved betaling af depositum er Kunden forpligtet til at betale det fulde beløb. Depositum tilbagebetales ikke.

3.4. Betalingen for Ydelser forfalder ved køb, og adgang til Ydelser aktiveres, når betalingen er modtaget og bekræftet. Indeholder en Ydelse et diplom eller certifikat i forbindelse med afslutning, bliver dette ikke udstedt før det fulde beløb for Ydelsen er betalt.

3.5. Udvalgte Ydelser kan betales i rater. Der tilskrives ingen renter men et gebyr til den fulde Ydelses-pris, der oplyses inden købet. Aftalte afdragsordninger forudsætter, at alle betalinger foretages rettidigt i henhold til den fremsendte betalingsplan. Manglende betaling på den angivne forfaldsdato vil blive betragtet som misligholdelse af aftalen. Ved gentagen eller grov misligholdelse forbeholder Virksomheden sig retten til at tage juridiske skridt for at inddrive det skyldige beløb samt påføre eventuelle omkostninger forbundet hermed, inklusive men ikke begrænset til inkassoomkostninger og advokatsalærer.

3.6. Virksomheden accepterer betaling med de betalingsmetoder, der er oplyst på portalen (f.eks. kreditkort, MobilePay, eller bankoverførsel til Danske Bank (reg: 3001 // konto: 11331483).

3.7. Betalinger skal være modtaget senest 10 dage efter forfaldsdatoen, ellers pålægges der et gebyr på 150 kr. Herefter vil det skyldige beløb blive overdraget til inkasso, hvilket medfører yderligere renter og gebyrer for Kunden.

4. ADGANG TIL YDELSER

4.1. Efter gennemført betaling får Kunden adgang til den købte Ydelse via en personlig brugerprofil på portalen, der kun må benyttes af Kunden.

4.2. Adgangen til Ydelserne gives for en tidsbegrænset periode (f.eks. adgang til et kursus i 6 måneder eller 1 år), medmindre andet er aftalt.

4.3. Adgang til Ydelserne kan suspenderes eller ophøre, hvis Kunden overtræder de gældende vilkår, herunder misligholder betaling.

4.4. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre, opdatere eller fjerne Ydelser på portalen uden forudgående varsel.

4.5. Virksomheden har ret til med 24 timers varsel at ændre tidspunktet for købte Ydelser. Ved 1:1 sessioner fastlægges et nyt tidspunkt dog efter aftale mellem parterne. Ændringer giver ikke ret til hel eller delvis tilbagebetaling af betalte beløb.

4.6. Virksomheden har ret til at aflyse købte Ydelser/sessioner mod tilbagebetaling af den del af det betalte beløb, som dækker den/de aflyste Ydelse(r)/session(er). Virksomheden kan vælge, men er ikke forpligtet til, at tilbyde at erstatte den/de aflyste Ydelse(r)/session(er) med nye efter nærmere aftale.

Accepterer Kunden et evt. tilbud om erstatningsydelser/-sessioner, har Kunden ikke også ret til tilbagebetaling.

4.7. Der tages forbehold for ændringer i datoer indenfor uddannelsens eller kursets periode, samt forbehold for aflysning af uddannelser/kurser grundet manglende tilmeldinger.

5. SÆRLIGT OM BILLETTER, EVENTS OG ARRANGEMENTER

5.1. Kunden accepterer ved deltagelse i Virksomhedens events og arrangementer, at der vil kunne blive optaget video og/eller taget billeder, samt optaget lyd. Dette materiale bruges i Virksomhedens markedsføring.

6. FORTRYDELSESRET

6.1. Ifølge forbrugeraftaleloven har Kunden 14 dages fortrydelsesret på køb af Ydelser, der ikke er leveret, hvis ikke andet er aftalt.

6.2. Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis Kunden har taget sin brugerprofil på portalen i brug ved at personalisere denne ved f.eks. at vælge emne og vejleder, da adgangen til Ydelsen dermed anses for at være leveret og fortrydelsesretten dermed bortfaldet.

6.3. Fortrydelsesretten gælder ikke ved køb af billet til fysiske events og arrangementer.

6.4. Fragt refunderes ikke, og det påhviler Kunden selv at betale for fragten i forbindelse med tilbagelevering.

6.5. For at gøre brug af fortrydelsesretten skal Kunden kontakte Virksomheden skriftligt (f.eks. via e-mail) og angive ordrenummer samt årsagen til fortrydelsen.

7. OPSIGELSE AF ET UDDANNELSESFORLØB

7.1. Ønsker Kunden ikke at deltage eller færdiggøre et uddannelsesforløb, kan Kunden 6 måneder efter opstart opsige aftalen med 1 måneds varsel til udgangen af måneden. Det betyder at Kunden som minimum skal betale 6 måneder af uddannelsen, uanset hvornår Kunden opsiger aftalen. Dette gælder uanset hvor meget af undervisningen eller eventuelle fysiske events, Kunden har deltaget i. Det er ikke muligt at fravælge særlige elementer af Ydelsen, med mindre der på forhånd er indgået skriftlig aftale herom.

7.2. Vælger Kunden selv at opsige et uddannelsesforløb, skal Virksomheden have skriftlig besked herom.
Ved opsigelse af et uddannelsesforløb har Virksomheden fuld ret til at suspendere Kundens adgang til online grupper og stoppe levering af online materiale i form af tekster, videoer og lydfiler. Kunden beholder i det omfang det er teknisk muligt adgangen til det leverede materiale, så længe betalingen af Kundens rater sker til tiden og så længe, som Kunden er blevet lovet på købstidspunktet.

8. OPHØR AF ADGANG

8.1. Virksomheden kan opsige Kundens adgang til Ydelsen uden varsel, hvis Kunden:

a) Ikke betaler i henhold til de aftalte betingelser, og/eller
b) overtræder eller misligholder de gældende handelsbetingelser eller bruger Ydelsen til ulovlige formål.

8.2. Ved opsigelse af adgangen mister Kunden retten til at tilgå Ydelsen og alt relateret materiale,

medmindre andet er specifikt aftalt.

8.3. Ved ophør grundet misligholdelse vil Kunden miste retten til at benytte den erhvervede adgang til

uddannelsesmaterialet. Eventuelle tidligere betalinger vil ikke blive refunderet. Virksomheden

forbeholder sig retten til at kræve betaling for restbeløbet i henhold til den oprindelige aftale.

9. IMMATERIELLE RETTIGHEDER

9.1. Virksomheden har alle rettigheder til Ydelsen, hvad enten Ydelsen er live, digital eller trykt.

9.2. Ved køb af en Ydelse opnås alene en brugsret til Ydelsen. Brugsretten er personlig. Ydelsen må kun anvendes til eget brug. Ydelsen skal behandles fortroligt og må ikke udleveres eller videregives til tredjemand. Det er derfor ikke tilladt at fremstille eller tilgængeliggøre udleveret materiale for almenheden, i offentlig fremførelse eller i andet erhvervsmæssigt øjemed.

9.3. Ydelsen må ikke anvendes til andre formål end det, hvortil der er opnået brugsret, herunder må Ydelsen ikke anvendes kommercielt i direkte eller indirekte konkurrence med Virksomheden, og Ydelsen må ikke anvendes i reklame- eller referenceøjemed uden skriftlig tilladelse.

9.4. Der er beskyttelsesret på alt udleveret materiale. Omarbejdes eller på anden måde bearbejdes Ydelsen, har Virksomheden fortsat ophavsret til Ydelsen i den nye skikkelse. Det er et krav, at enhver gengivelse af Virksomhedens materiale kræver forudgående skriftlig godkendelse fra Virksomheden.

Det er endvidere et krav, at enhver gengivelse af Virksomhedens materiale sker med tydelig kildeangivelse.

9.5. Såfremt Virksomhedens immaterielle rettigheder krænkes, er Virksomheden berettiget til en konventionalbod på 100.000 (hundrede tusinde) kr. pr. overtrædelse. Såfremt der er tale om en fortsættende overtrædelse beregnes en ny konventionalbod for hver påbegyndt måned.

Virksomheden er ligeledes berettiget til at få overtrædelsen stoppet ved fogedforbud uden sikkerhedsstillelse.

10. PERSONDATA

10.1. Virksomheden behandler persondata i overensstemmelse med Persondataforordningen (GDPR).

10.2. Kunden accepterer, at deres personlige oplysninger (herunder navn, e-mailadresse, betalingsoplysninger) opbevares og behandles af Virksomheden til brug for køb, administration og kommunikation vedrørende Ydelsen.

10.3. Virksomheden benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol.

Kreditkortbetalinger behandles via en ekstern ”betalingsgateway / betalingsudbyder”, der er godkendt til at håndtere finansielle transaktioner ved onlinehandel.

10.4. På alle virksomhedens websites anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for Kunden.

11. ANSVAR OG ANSVARSFRASKRIVELSE

11.1. Virksomheden tilstræber at levere Ydelsen på højeste niveau og garanterer, at alle kurser og materialer er opdaterede og relevante.

11.2. Virksomheden kan ikke gøres ansvarlig for tab, skader eller manglende opnåelse af resultater i relation til brugen af Ydelsen. Ansvar for Ydelsen begrænser sig til det beløb, Kunden har betalt for den pågældende Ydelse.

11.3. Ethvert erstatningsansvar, som Virksomheden måtte pådrage sig i relation til Ydelsen er begrænset til direkte skade og tab. Virksomheden er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte skade eller tab. Ansvarsfraskrivelsen for indirekte skade og tab gælder uanset arten af erstatningsansvar, og uanset om Virksomheden har handlet simpelt uagtsomt.

11.4. Virksomheden giver ingen garantier vedrørende resultater relateret til Ydelsen.

11.5. Virksomheden påtager sig ikke ansvar for tekniske problemer, som kan påvirke Kundens adgang til Ydelsen (f.eks. internetforbindelse, browserkompatibilitet eller serverfejl).

11.6. Virksomheden er ikke ansvarlig for manglende levering af Ydelsen som følge af forhold uden for Virksomhedens kontrol, herunder tekniske problemer, naturkatastrofer, lovændringer eller andre force majeure-hændelser.

12. ÆNDRINGER AF HANDELSBETINGELSERNE

12.1. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ændringer vil blive offentliggjort på portalen og træder i kraft fra offentliggørelsestidspunktet.

12.2. Kunden opfordres til at gennemgå handelsbetingelserne regelmæssigt for at være opmærksom på eventuelle ændringer.

13. TVISTER OG LOVVALG

13.1. Denne aftale er underlagt dansk ret.

13.2. Eventuelle tvister mellem Virksomheden og Kunden skal forsøges løst gennem forhandling. Hvis forhandling ikke fører til en løsning, kan tvisten indbringes for de danske domstole.

14. DATO FOR SENESTE OPDATERING

 

14.1. 20. december 2024